Ver oferta completa

DIRECTOR OF SALES AND MARKETING - (ISLAS BALEARES)

Descripción de la oferta de empleo

Empresas: Hotel Cap Rocat 5*Cap Rocat es una antigua fortaleza militar del siglo XIX ubicada en los acantilados de la bahía de Palma de Mallorca, restaurada para ofrecer alojamiento de lujo de 5 estrellas y pertenece a la membresía de Small Luxury Hotels of the World. Cuenta con 30 habitaciones de diferentes categorías, construidas aprovechando las antiguas troneras desde donde disparaban los cañones y acondicionadas sobre la roca viva. Su oferta gastronómica se compone del restaurante La Fortaleza - sala en la que los militares solían reunirse para comer en este antiguo fuerte – y en el que se ofrece una carta de sabor mediterráneo; el Sea Club, un restaurante al aire libre con vistas al mar, que cuenta con un horno tradicional mallorquín y la Cocina Antigua, con un comedor privado y una bodega. Dispone también de un Spa, piscinas, jardines y acceso directo al mar. Buscamos incorporar un/a Director of Sales and Marketing que reportará al Cluster Head of Sales y a la Dirección General del hotel, colaborando estrechamente con los departamentos de Marketing, Comunicación y Revenue. Principales funciones y responsabilidades: * Preparación, elaboración y supervisión de planes estratégicos comerciales y de comunicación para conseguir los objetivos marcados por la empresa. * Establecer políticas de precios, condiciones de venta y canales de distribución. * Monitorización y optimización de los objetivos y resultados comerciales de las diferentes unidades de negocio. * Negociación y seguimiento de las cuentas existentes y captación de nuevas cuentas. * Garantizar el posicionamiento y liderazgo del hotel en el sector ultra lujo. * Planificación y ejecución de Product Trainings. * Benchmarking, análisis de resultados y preparación de informes. * Realizar visitas y viajes comerciales. Organización y asistencia a FAM trips. * Comunicación y gestión de las agencias de PR. Organización y asistencia a Press trips. * Comunicación y coordinación con el equipo de Marketing. * Activamente seguir tendencias del sector hotelero y gastronómico, así como de los rankings, premios y lideres del sector. * Comunicación y coordinación con el equipo de Revenue. * Planificación y ejecución de eventos y proyectos especiales. * Gestión, formación y coordinación del equipo de eventos y de reservas.Requisitos : * Experiencia mínima de 10 años en comercialización de hoteles de lujo internacionales. * Idiomas: español e inglés nivel nativo, otros idiomas europeos serán muy valorados (alemán, francés…). * Excelentes habilidades de comunicación y presentación. * Capacidad de trabajar tanto de manera proactiva e independiente como de manera transversal con diferentes equipos. * Pensamiento analítico y estratégico, así como tacto y diplomacia en el día a día. * Disponibilidad completa para viajar.
Ver oferta completa

Detalles de la oferta

Empresa
  • Hotel Cap Rocat 5*
Localidad
  • En toda España
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Fecha de publicación
  • 06/12/2024
Fecha de expiración
  • 06/03/2025
Head of Sales Department in a New Development
SVOY Group

Position: head of sales department key responsibilities: lead and manage the sales team, ensuring they meet and exceed sales targets develop and implement sales strategies to drive business growth collaborate with marketing and other departments to create effective sales campaigns train and mentor sales......

Sales representative with a native level of Dutch
Talent search people

Our client is one of the biggest b2b it and telecommunication hardware resellers in europe, with more than 20 years of experience... responsibilities as a sales representative your key responsibilities of this role include: - sales via customer enquiries and following up leads - answering clients request......

Director de Marketing
Involve rh

Funciones: desarrollar estrategias de marketing para aumentar la visibilidad de la marca... gestionar el presupuesto de marketing y medir el retorno de la inversión en las acciones realizadas... confidencial cuenta con una posición como director de marketing para crear estrategias innovadoras y efectivas......

CALL 12-2024-1 Technician of Competitive Calls
Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya

Proactive, flexible, and problem-solving attitude... soft skills: excellent interpersonal and communication skills have organizational, planning, and analytical skills, with high level of accuracy and attention to detail... this is a recognition of the institute’s commitment to developing an hr strategy......

Social Media Platform Assistant and Creator
Vanta Recruiting

Strong understanding of each platform's best practices, trends, and analytics tools... brand collaboration: work closely with the marketing team to understand and align with brand values, campaign goals, and messaging... analytics and reporting: monitor engagement and performance metrics to understand......

Digital Business Developer German And Dutch
Recruit4work SL

Strong written and oral business communication skills... understand prospects' pain points, gather technical requirements, correlate business needs to available cloud solutions (solution-selling) and build value for the next steps in the sales process update and maintain prospect and customer data......

Secondary Teacher of Mathematics with ICT
The English School

C2/mother tongue level of english... mark, test, assess and record in accordance with school and department policy... create an effective and stimulating learning environment... otros datos del puesto subject teacher repsonsibilities: assist in the planning, preparing and delivering of departmental......

Marketing Consultant - Google Ads
Recruit4Work

Ability to speak and write english fluently and idiomatically ba/bs degree or equivalent practical experience 6 months - 1 year of experience in advertising, ppc campaigns 6 months - 1 year of experience in outbound sales (preferably b2b) a team player with strong leadership, analytical and communication......

Trilingual Receptionist (English, Spanish, and French)
Confidencial

Administrative tasks: maintain accurate records of guests, including contact information, preferences, and stay history... handle cash management and process payments accurately... this role plays a key part in the check-in and check-out process, managing reservations, and providing relevant information......

Sales Development (25h)
Recruit4work SL

Identifying potential customers and generating new business opportunities for the company qualifying potential customers managing leads through the sales pipeline by setting appointments, following up on leads, and tracking progress toward meeting sales goals collaborate with the sales team to......