RETAIL STOCK ALLOCATOR & INVENTORY CONTROLLER SOUTH EUROPE
Descripción de la oferta de empleo
This role is responsible for the replenishment process and load-ins.
Within this scope, the individual is constantly looking for stock opportunities and identifying liabilities in the inventory.
The vision is to execute assortment plans while reacting to market conditions to maximize sales, margin, and inventory turnover.
The Retail Stock Allocator & Inventory Controller South Europe must drive processes for order fulfillment and replenishment of stores.
Their activities need to align with corporate strategies of inventory management in a multichannel environment.
Key Responsibilities - Work closely with key interfaces to ensure seasonal retail buy and assortment reaches stores on time.
In cooperation with Retail Marketing/Marketing and Visual Merchandiser functions, execute the seasonal campaign calendar and allocate products accordingly.
Keep stores informed of all deliveries and monitor the flow of products into stores.
- Replenish all stores to meet and exceed sales and profit goals.
Determine stock levels and ensure replenishment systems are operating correctly.
- Control inventory levels to optimize sales, gross margin, and sell-through of products.
Drive focused initiatives to liquidate aged stock timely in collaboration with the global retail buyer.
- React quickly to developing trends at retail by shifting store allocations and securing additional stock.
Work closely with the Business Operations team on upcoming opportunities from key account returns or cancellations.
- Analyze sales reports to identify best sellers, worst sellers, and current trends.
Call out risks and opportunities by category and product type.
- Maintain regular communication with stores to review inventory and delivery issues with store management.
KPI - Conversion rate, Average Transaction Value, Units Per Transaction - Actual Sales budget versus Planned - Actual Gross Margin versus Planned - Sell-through rate at end of season - Stock turn - Customer satisfaction with product availability (conversion rate), fulfillment, and allocation on time and according to plans **Reports (direct):** SE Buyer **Report to:** Global Retail Buyer **Experience / Skills Required** - A passion for sports and the ability to understand consumers' perceptions - Willingness to handle multiple tasks and work under pressure - 3-5 years of combined retail buying experience - Ability to generate new and creative solutions and processes to business issues which align with values/vision resulting in continuous performance improvement - Ability to make decisions and set priorities that meet financial goals - University / Bachelor's degree - Superior communication skills; fluent in English - Proficient user of Microsoft Office products - Experience within an international corporation preferred - Ability to thrive and succeed in a matrix organization - The role will require a hands-on approach and yet the individual needs the ability to see longer-term perspectives to effectively develop a KPI-driven assortment strategy which balances commercial opportunities and grows the perception of our brand We Offer The opportunity to join a high-performance team within a global brand in growth.
A culture of inclusion, empowerment, and ownership.
Competitive benefits, discount on great gear, work laptop, and a mobile phone.
Detalles de la oferta
- Global Human Consultants
- En toda España
- Sin especificar - Sin especificar
- Sin especificar
- 19/09/2024
- 18/12/2024
Desde talent search people estamos seleccionando a un/a controller financiero para una gran empresa farmacéutica con reconocimiento a nivel internacional ubicada en badalona... requisitos del puestoeres la persona que estamos buscando si:-dispones de al menos dos años de experiencia como controller financiero......
Desde casado&lopez; consulting estamos trabajando para una empresa líder dedicada al sector logístico que precisa incorporar a un controller en sus instalaciones ubicadas en el camp de tarragona... te encargarás de realizar los presupuestos anuales y la supervisión de los cierres contables mensuales......
Fdm comunicación es una empresa especializada en retail & field marketing con más de 15 años de experiencia trabajando en este sector... nuestro equipo, joven y dinámico se encuentra actualmente en pleno proceso de expansión y crecimiento... actualmente estamos buscando incorporar montadores/instaladores......
Fdm comunicación es una empresa especializada en retail & field marketing con más de 15 años de experiencia trabajando en este sector... nuestro equipo, joven y dinámico se encuentra actualmente en pleno proceso de expansión y crecimiento... estamos especializados en instalación de plv, aplicación de......
Fdm comunicación es una empresa especializada en retail & field marketing con más de 15 años de experiencia trabajando en este sector... nuestro equipo, joven y dinámico se encuentra actualmente en pleno proceso de expansión y crecimiento... estamos especializados en instalación de plv, aplicación de......
Fdm comunicación es una empresa especializada en retail & field marketing con más de 15 años de experiencia trabajando en este sector... nuestro equipo, joven y dinámico se encuentra actualmente en pleno proceso de expansión y crecimiento... actualmente estamos buscando incorporar montadores/instaladores......
¿tienes un nivel fluido inglés y español? ¿te interesa desarrollarte como controller en una empresa líder del sector industrial con presencia internacional? nuestro cliente es una empresa del sector industrial ubicada en rubí... al menos 3/4 años de experiencia en auditoría (+) 1 controlling en cliente......
Organización y gestión de las agendas de doctores-toma de fotografía y toma de opg-mantener el almacén, realizando y recepcionando pedidos, así como realizar el control mensual del stock y reportarlo a dirección-realización de vaciados... 40 h semanales lunes a viernes... esterilización de todo el material-control......
Plan the daily operations and order stock... job adventure, the barcelona-based recruitment organization, has joined forces with one of the large temporary employment agencies in austria to bring job opportunities to adventurous people who want and have the necessary documentation to work in europe......
Roustabouts / roughnecks, welders / mechanics, rig operators / drillers, engineers (petroleum and mechanical) health and safety officer, superintendent smp, smp supervisor, document controller clerk, community superintendent, training / hrd superintendent; smp engineer, mine engineer, mine surveyor,......