Ver oferta completa

CONSULTOR/A LIFE CYCLE ASSESSMENT AND CIRCULARITY

Barcelona - Barcelona

Descripción de la oferta de empleo

Tus funciones y responsabilidades:
•Darás soporte en la operativa asociada a la gestión de residuos industriales de cliente, el cual consistirá en visitas presenciales (1 o 2 veces a la semana) para revisar el estado de segregación y la gestión de los residuos, hacer seguimiento de la empresa gestora de los residuos, seguimiento y comprobación de la documentación de trazabilidad y traslado de los residuos, comunicar las incidencias y otros temas de interés.
•Atenderás y resolverás las nuevas demandas de gestión de residuos y/o otros trámites que puedan surgir.
•Redactarás los informes de seguimiento mensuales.
•Darás soporte en el cumplimiento legal relativo a producción y gestión de residuos en general y en particular sobre residuos regulados por sistemas de responsabilidad ampliada del productor (envases, RAEE, textil, etc.)
•Participarás en el diseño e implementación de estrategias de gestión de residuos y planes de residuo cero.
•Participarás en el desarrollo de análisis de ciclo de vida, huellas ambientales de productos y organizaciones (PEF, huella de carbono, huella hídrica, recolecta de información y completar inventario de datos, búsqueda de estadísticas internacionales por escenarios de fin de vida, EPDs, etc.)
•Participarás en estudios de ecodiseño y ecoinnovación (búsqueda de materiales alternativos, normativas vigentes, etc.).
•Participarás en la búsqueda de información, el análisis y el tratamiento de los datos.
•Redactarás de forma sintética las memorias técnicas u otros documentos que el trabajo requiera según los procedimientos y criterios de calidad establecidos en la organización.
•Participarás en estudios de mercado.
•Otras tareas derivadas de las necesidades de los proyectos. Experiència 2 anys. •Grado, Máster o Postgrado en Ingeniería; Ciencias ambientales; Biología; Química; Economía circular; Ecodiseño; Sostenibilidad; Gestión de empresas; Gestión, Tratamiento y Valorización de Residuos; Ingeniería Ambiental; Tecnologías Ambientales; Gestión ambiental o similar.
Experiencia a partir de 2 años en:
•Consultoría y conocimientos propios del sector (ciclo de vida, huella de carbono).
•Búsqueda de información, gestión de la información y redacción.
•Análisis del ciclo de vida, gestión residuos. Ecodiseño. Huellas de carbono e hídrica.
•Declaraciones Ambientales de Producto.
•Packaging.
•Haber trabajado en ambientes internacionales, pymes y grandes empresas, principalmente del sector privado.
•Idiomas: Castellano (C1), Inglés (C1), Catalán (valorable).
•Nociones en Simapro.. Competències / coneixements: Tener certificado de discapacidad del 33% o superior anglès (parlat c1 - d.funcional, escrit c1 - d.funcional)
Ver oferta completa

Detalles de la oferta

Empresa
  • natalia
Localidad
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Tipo de Contrato
  • Sin especificar
Fecha de publicación
  • 27/01/2025
Fecha de expiración
  • 27/04/2025
Social Media Platform Assistant and Creator
Vanta Recruiting

Analytics and reporting: monitor engagement and performance metrics to understand content impact, providing insights and recommendations for future strategies... excellent communication skills, both written and visual, with the ability to adapt tone and style to match the brand and audience......

Digital Business Developer German And Dutch
Recruit4work SL

Strong written and oral business communication skills... manage leads, contacts, accounts, opportunities, and activities in salesforce... com work towards team and individual goals for key performance indicators like productivity, conversion rates, opportunities, and pipeline diligently document......

Primary and secondary teachers
The english school

We are a private school, located in muchamiel, which offers the national curriculum and its corresponding qualifications (igcses and a-levels)... please attach your cv and covering letter or contact us directly at: *****@*****> requisitos del puesto qualified primary and secondary uk teachers, experience......

Administrative and techinical department
RAINSTEAL OIL & GAS

Administrative and technical departmentroustabouts / roughnecks, welders / mechanics, rig operators / drillers, engineers (petroleum andmechanical) health and safety officer, superintendent smp, smp supervisor, document controller clerk,community superintendent, training / hrd superintendent; smp engineer......

Administrative and technical department
RAINSTEAL OIL & GAS

Administrative and technical departmentroustabouts / roughnecks, welders / mechanics, rig operators / drillers, engineers (petroleum andmechanical) health and safety officer, superintendent smp, smp supervisor, document controller clerk,community superintendent, training / hrd superintendent; smp engineer......

Admnistrative and technical department
RAINSTEAL OIL & GAS

Administrative and technical departmentroustabouts / roughnecks, welders / mechanics, rig operators / drillers, engineers (petroleum andmechanical) health and safety officer, superintendent smp, smp supervisor, document controller clerk,community superintendent, training / hrd superintendent; smp engineer......

Summer Jobs in 5* Hotels in Greece and Cyprus
JobTrust HR & Recruitment

Are you looking for a summer job, summer internship or practical training in the hospitality business? apply now and secure your position! job trust offers you plenty of vacancies in tourism and hospitality at the best 5* hotels and resorts in greece & cyprus... gr and secure a position for this summer......

Digital Business Developer
Recruit4Work

Strong written and oral business communication skills... but also experience a new country and a new culture, meet new people and learn a new language... manage leads, contacts, accounts, opportunities, and activities in salesforce... com work towards team and individual goals for key performance indicators......

Maintenance Specialist
Joivy

Report to the operations specialist and coordinate daily interventions and tasks... key tasks include performing preventative and corrective maintenance on mechanical, electrical, and plumbing systems, as well as implementing safety protocols and procedures... they conduct regular inspections, troubleshoot......

LUXURY CUSTOMER SERVICE SPECIALIST
B2B Recursos Humanos

Generate and send daily and weekly reports of owner bookings and obtain approvals from owners... strong sales and customer relationship-building skills... exceptional written and verbal communication skills... impeccable work ethic and solid commitment... warm and friendly character that is efficient......