Ver oferta completa

CUSTOMER SERVICE - EXPORT

Granollers - Barcelona

Descripción de la oferta de empleo

Descripción Empresa dedicada a la fundición, ubicada en Les Franqueses del Vallès, precisa incorporar un/a.
CUSTOMER SERVICE EXPORT  ¿Cuáles serán tus responsabilidades? El/la Comercial lnterno/a en el Departamento de Exportación es responsable de gestionar las actividades relacionadas con la venta de productos o servicios en mercados internacionales desde una posición interna.
Este puesto se enfoca en la atención al cliente, la gestión administrativa de las exportaciones y la coordinación con equipos externos e internos para garantizar el éxito de las operaciones comerciales internacionales.
Tareas.
1.
Gestión de Clientes lnternacionales - Mantener una comunicación fluida con clientes extranjeros (correo, llamadas, videoconferencias).
- Proveer asesoramiento sobre productos/servicios y resolver consultas comerciales.
- Gestionar y registrar pedidos en el sistema interno.
2.
Coordinación de Operaciones de Exportación - Preparar la documentación requerida para las exportaciones (facturas, certificados de origen, etc.).
- Asegurar el cumplimiento de regulaciones aduaneras y requisitos específicos de cada país.
- Colaborar con agentes de transporte para coordinar envíos internacionales.
3.
Soporte a la Fuerza Comercial Externa - Apoyar a los representantes de ventas externos proporcionando informes, datos de mercado y detalles de clientes.
- Gestionar agendas, reuniones y seguimiento de negociaciones.
4.
estión Administrativa y Seguimiento - Actualizar la base de datos de clientes internacionales y oportunidades comerciales.
- Realizar el seguimiento de pagos y coordinar con el departamento financiero en caso de incidencias.
- Ayudar a gestionar las compras de producto acabado de una de las líneas de negocio Indicadores de Éxito.
-Cumplimiento de objetivos de ventas en mercados internacionales.
-Satisfacción de clientes internacionales según encuestas y métricas internas.
-Precisión y eficiencia en la gestión administrativa de exportaciones.
¿Qué habilidades y conocimientos son necesarios para la posición? 1.
Habilidades Técnicas -Conocimiento en comercio internacional, incoterms y procesos logísticos.
-Manejo de herramientas ofimáticas y sistemas de gestión (CRM, ERP).
-Dominio avanzado de idiomas (inglés imprescindible) 2.
Competencias Blandas -Excelentes habilidades de comunicación y atención al cliente.
-Capacidad de organización y gestión del tiempo.
-Resolución de problemas y adaptabilidad en entornos dinámicos.
-Orientación a resultados y atención al detalle.
3.
Idiomas.
-Catalán y/o castellano.
Nativo -Inglés Nivel.
Negociación -Alemán y/o Francés.
Valorables   ¿Qué beneficios te aportaremos?  -Horario de 8 a 16h.
-Se ofrece conrtato de sustitución por maternidad 
Ver oferta completa

Detalles de la oferta

Empresa
  • PIMEC Jobs
Localidad
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Tipo de Contrato
  • Sin especificar
Fecha de publicación
  • 29/01/2025
Fecha de expiración
  • 29/04/2025
German speaking Customer Service Agents
RFC

To deliver an outstanding customer experience of the very highest level during all customer transactions via chat, email and phone, mainly inbound and to promote suitable products and services as directed by company’s clients and as required by the individual needs of each customer......

LUXURY CUSTOMER SERVICE SPECIALIST
B2B Recursos Humanos

Strong sales and customer relationship-building skills... b2b recursos humanos select luxury customer service specialist for consolidated business group dedicated to providing services related to tourism, short term rentals and flexible accommodations... the goal is to make sure that every qualified......

Junior it customer success specialist (en language) (remote)
Hostinger

We are looking for a junior technical customer success specialist to join our customer success team... ability to multitask and handle multiple customer inquiries simultaneously... experience in the customer service field is a plus! other job information permanent remote opportunity! a competitive......

Customer Success Manager
Recruit4work SL

As a valuable member of the customer success team, your role encompasses ensuring the success of our largest enterprise customers... requisitos del puesto completion of a master’s degree/mba or an equivalent qualification is required, coupled with practical work experience, preferably in hr tech, within......

Digital Business Developer
Recruit4Work

Com) to ensure that clarity on the current and past state of customer interaction is available to all stakeholders at any given point in time... you will work towards individual targets, but will also be part of a larger sales team with a focus on growing our customer base across emea......

ADMINISTRATIVE DEPARTMENT
Rainsteal Oil & Gas, UK.

Food and restaurant department bakers / bartenders / chefs / chef de partie / sous chef / chef d 'cuisine / cooks / dietitians, food and beverage servers, food service supervisors, restaurant and food service manager, catering manager, assistant beverage manager, kitchen manager, banquet coordinator......

Digital Business Developer German And Dutch
Recruit4work SL

Com) to ensure that clarity on the current and past state of customer interaction is available to all stakeholders at any given point in time... understand prospects' pain points, gather technical requirements, correlate business needs to available cloud solutions (solution-selling) and build value for......

Order Management Associate
Hexagon

Customer service and support... experience in invoicing and customer service... good knowledge of office pack and most usual erp... extremely organized and detail-oriented with a strong commitment to accuracy... otros datos del puestocompany leader in digital reality solutions, combining sensor, software......

Administrative and techinical department
RAINSTEAL OIL & GAS

Bakers / bartenders / chefs / chef de partie / sous chef / chef d 'cuisine / cooks / dietitians, food andbeverage servers, food service supervisors, restaurant and food service manager, catering manager,assistant beverage manager, kitchen manager, banquet coordinator, beverage server, beverage shiftmanager......

Administrative and technical department
RAINSTEAL OIL & GAS

Bakers / bartenders / chefs / chef de partie / sous chef / chef d 'cuisine / cooks / dietitians, food andbeverage servers, food service supervisors, restaurant and food service manager, catering manager,assistant beverage manager, kitchen manager, banquet coordinator, beverage server, beverage shiftmanager......