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SALES ORDER AND BILLING SPECIALIST

Murcia - Murcia

Descripción de la oferta de empleo

Quieres trabajar en una potente multinacional con una facturación superior a los 150 millones de €?¿Te gustaría desarrollar tu carrera profesional en una empresa estable, dinámica, en pleno crecimiento? Estamos en búsqueda de un Sales Order and Billing Specialist (OTC) Creación y emisión de facturas para los pedidos procesados.
Verificación de que las facturas cumplan con los acuerdos comerciales.
Gestión de facturación electrónica o a través de sistemas EDI (Electronic Data Interchange).
Resolución de discrepancias en las facturas (errores de precios, cantidades, impuestos, etc.).
3.
Gestión de cobros Monitoreo de cuentas por cobrar y seguimiento de pagos pendientes.
Aplicación de pagos en el sistema una vez que son recibidos.
Envío de recordatorios de pago a clientes morosos.
Resolución de disputas relacionadas con cobros (facturas erróneas, pagos incompletos).
5.
Coordinación logística Asegurar la entrega del producto o servicio al cliente.
Comunicación con el almacén y el equipo de logística para garantizar el cumplimiento de los pedidos.
Seguimiento del estado del envío y resolución de problemas logísticos.
6.
Atención al cliente Respuesta a consultas relacionadas con pedidos, facturas y pagos.
Resolución de disputas o problemas que puedan surgir en cualquier etapa del proceso.
Proporcionar actualizaciones de estado sobre pedidos y cobros.
7.
Análisis y generación de reportes Preparación de informes relacionados con cuentas por cobrar, pedidos pendientes y facturación.
Análisis de métricas clave, como días de ventas pendientes (DSO), tiempo de cobro y tasas de error en facturación.
Identificación de áreas de mejora en el proceso O2C.
8.
Optimización de procesos Implementación de mejoras en el flujo del proceso, como automatización con herramientas ERP o EDI.
Colaboración con otros departamentos (ventas, logística, finanzas) para resolver cuellos de botella.
REQUISITOS -Imprescindible nivel avanzado de inglés -Experiencia con SAP Hanna o SD -Mínimo 3 años de experiencia en posición similar -Licenciatura o Grado QUÉ OFRECEN -Salario hasta k en función de experiencia aportada -Plan de desarrollo -Fisioterapeuta
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Detalles de la oferta

Empresa
  • Reclut
Localidad
Dirección
  • Sin especificar - Sin especificar
Tipo de Contrato
  • Sin especificar
Fecha de publicación
  • 12/12/2024
Fecha de expiración
  • 12/03/2025
Maintenance Specialist
Joivy

Report to the operations specialist and coordinate daily interventions and tasks... key tasks include performing preventative and corrective maintenance on mechanical, electrical, and plumbing systems, as well as implementing safety protocols and procedures... they conduct regular inspections, troubleshoot......

LUXURY CUSTOMER SERVICE SPECIALIST
B2B Recursos Humanos

Strong sales and customer relationship-building skills... generate and send daily and weekly reports of owner bookings and obtain approvals from owners... exceptional written and verbal communication skills... impeccable work ethic and solid commitment... warm and friendly character that is efficient......

Social Media Platform Assistant and Creator
Vanta Recruiting

Analytics and reporting: monitor engagement and performance metrics to understand content impact, providing insights and recommendations for future strategies... excellent communication skills, both written and visual, with the ability to adapt tone and style to match the brand and audience......

Head of Sales Department in a New Development
SVOY Group

Position: head of sales department key responsibilities: lead and manage the sales team, ensuring they meet and exceed sales targets develop and implement sales strategies to drive business growth collaborate with marketing and other departments to create effective sales campaigns train and mentor sales......

Digital Business Developer German And Dutch
Recruit4work SL

Strong written and oral business communication skills... understand prospects' pain points, gather technical requirements, correlate business needs to available cloud solutions (solution-selling) and build value for the next steps in the sales process update and maintain prospect and customer data......

Junior it customer success specialist (en language) (remote)
Hostinger

Apply problem-solving skills and resourcefulness and show our customers what customer obsession is really about... ability to multitask and handle multiple customer inquiries simultaneously... ability to show empathy, tactfulness, and proactivity when interacting with customers......

Trilingual Receptionist (English, Spanish, and French)
Confidencial

Handle cash management and process payments accurately... this role plays a key part in the check-in and check-out process, managing reservations, and providing relevant information about the hotel and surrounding area... participate in training sessions and team meetings to stay updated on hotel procedures......

Order Management Associate
Hexagon

Autonomous and proactive... customer service and support... experience in invoicing and customer service... enthusiastic, self-motivated, effective under pressure and flexible... responsive and reliable with an ability to work both independently and as a team player when successfully completing routine......

Sales Development (25h)
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Identifying potential customers and generating new business opportunities for the company qualifying potential customers managing leads through the sales pipeline by setting appointments, following up on leads, and tracking progress toward meeting sales goals collaborate with the sales team to......

Administrative and techinical department
RAINSTEAL OIL & GAS

Administrative and technical departmentroustabouts / roughnecks, welders / mechanics, rig operators / drillers, engineers (petroleum andmechanical) health and safety officer, superintendent smp, smp supervisor, document controller clerk,community superintendent, training / hrd superintendent; smp engineer......